Att beställa är enkelt! Besök vår webbplats, välj din önskade produkt och välj det tidsalternativ som du vill hyra produkten (prenumerationsperiod) för att få fram det aktuella priset. Under utcheckningsprocessen behöver du betala din första avbetalning och välja önskat leveransdatum och leveransmetod. När köpet är genomför får du en orderbekräftelse.
FAQ - Allt du behöver veta om avtal, löptid, kundkonto och leverans
- Hur beställer jag en produkt från Parently?
- Vad avgör prissättningen på de produkter jag hyr?
- När börjar min prenumeration?
- Kan jag ha olika prenumerationsperioder på de produkter jag beställer?
- Kommer ni att göra kreditkontroller?
- Vilka varumärken samarbetar ni med?
- Hur tidigt behöver jag beställa för att vara säker på att min produkt kommer fram i tid?
- Hur länge kan jag hyra dina produkter?
- När debiteras jag?
- Hur fungerar betalningen för min prenumeration?
- Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Dras betalningen automatiskt från mitt kort varje månad?
- Hur kan jag betala?
- Kan jag betala manuellt om jag inte har ett bank- eller kreditkort?
- Vart hittar jag min månadsfaktura?
- Hur uppdaterar jag min betalningsmetod/kortinformation?
- Vad händer om jag får ekonomiska problem och inte kan betala?
- Vart levererar ni?
- Hur lång är leveranstiden?
- Var kan jag hämta min beställda produkt?
- Hur mycket kostar leveransen?
- Ska jag spara produktens förpackning?
- Var kan jag hitta min närmaste DHL-servicepunkt, dit ni levererar varorna om jag väljer att få dem levererade till en servicepunkt?
- Jag har ännu inte fått information om min leverans – när kommer den?
- Hur hanterar jag mina prenumerationsuppgifter?
- Kan jag byta en produkt och hur fungerar det?
- Kan jag förlänga min nuvarande prenumeration?
- Hur avslutar jag min prenumeration under bindningstiden?
- Jag har inte fått något engångslösenord, vad gör jag?
- Vad gör jag om det finns ett problem med min e-postadress i samband med en beställning?
- Vilken typ av slitage är acceptabelt?
- Bör jag behålla produktens förpackning?
- Var kan jag hitta namnet och/eller serienumret på min Bugaboo-barnvagn?
- Kommer produkterna med garanti?
- Vad händer om produkten blir borttappad eller stulen?
- Kan jag resa utomlands med produkten jag hyr från Parently?
- Hur fungerar returen?
- När avslutas prenumerationen?
- Hur mycket kostar returen?
- Kan jag returnera mina produkter före min prenumerationsperiod är slut?
- Vad händer om jag inte avslutar min prenumeration? Avslutas prenumerationen automatiskt?
- Jag vill lämna tillbaka produkten till lagret där jag hämtade upp den, hur gör jag det?
- Vad gör jag när jag är på Parentlys lager för att säkerställa att min produktretur registreras?
- Vad gör jag om jag behöver mer än en returetikett?
- Vad innebär renoveringsprocessen?
- Vad händer om produkten som jag hyr skulle få repor eller någon del skulle gå sönder?
- Hur bidrar Parently till hållbarhet?
- Jag har en vän som är intresserad av att använda Parently – kan jag få en hänvisningslänk?
- Kan jag köpa era produkter?
- Jag vill köpa en produkt som jag hyr, hur gör jag det?
- Hur mycket kostar det att köpa en produkt?
- Kan jag byta en produkt jag har köpt?
- Hur bestäms köpesumman?
- Hur beställer jag en produkt från Parently?
- Vad avgör prissättningen på de produkter jag hyr?
- När börjar min prenumeration?
- Kan jag ha olika prenumerationsperioder på de produkter jag beställer?
- Kommer ni att göra kreditkontroller?
- Vilka varumärken samarbetar ni med?
- Hur tidigt behöver jag beställa för att vara säker på att min produkt kommer fram i tid?
- Hur länge kan jag hyra dina produkter?
Hur beställer jag en produkt från Parently?
Vad avgör prissättningen på de produkter jag hyr?
Prissättningen på våra hyrprodukter baseras på din valda prenumerationsperiod. Längre prenumerationsperioder har i regel lägre månadskostnader.
När börjar min prenumeration?
Din prenumeration börjar så snart du tar emot produkten. Från det ögonblicket inleds kontraktsperioden och prenumerationen aktiveras. Den första avbetalningen sker vid beställning av produkten. Följande delbetalningar ska betalas i början av varje hyresmånad.
Kan jag ha olika prenumerationsperioder på de produkter jag beställer?
Ja, du kan välja olika prenumerationsperioder för de produkter du beställer så att det passar dina behov.
Kommer ni att göra kreditkontroller?
Ja, för att skydda oss själva, våra partners och våra befintliga medlemmar, utför vi kreditkontroller på nya medlemmar. Detta är kontroller som kan ske hela tiden av vissa företag, utan att du vet om det. Det är en snabb översyn av data, och det påverkar inte din kreditvärdighet.
Vilka varumärken samarbetar ni med?
Vi samarbetar uteslutande med högkvalitativa premiumvarumärken för att säkerställa att alla produkter du hyr från oss kommer med den tillförlitlighet och kvalitet du förväntar dig. Detta åtagande till kvalitet innebär att en garanti från poducenten medföljer varje produkt. Vi samarbetar bland annat med Thule, Bugaboo, Axkid och Maxi Cosi.
Hur tidigt behöver jag beställa för att vara säker på att min produkt kommer fram i tid?
Eftersom vi samarbetar med partners (t.ex. DHL) för leveranser, har vi inte kontroll över leveransprocessen. Om du behöver att produkten ska komma fram senast ett specifikt datum, vänligen beställ i god tid. På grund av dessa omständigheter kan vi inte garantera leverans på en specifik dag, men vi gör alltid vårt bästa för att se till att produkterna anländer enligt plan.
Hur länge kan jag hyra dina produkter?
Du kan hyra korttid (3 dagar upp till 1 månad) eller långtid. Om du vill hyra på lång sikt har vi hyresperioder som en indikation, vilka är 3 månader, 6 månader eller 12 månader. Du är dock helt flexibel och kan alltid förlänga eller returnera tidigare. Vi anpassar då bara avgifterna.
- När debiteras jag?
- Hur fungerar betalningen för min prenumeration?
- Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?
- Dras betalningen automatiskt från mitt kort varje månad?
- Hur kan jag betala?
- Kan jag betala manuellt om jag inte har ett bank- eller kreditkort?
- Vart hittar jag min månadsfaktura?
- Hur uppdaterar jag min betalningsmetod/kortinformation?
- Vad händer om jag får ekonomiska problem och inte kan betala?
När debiteras jag?
Vi debiterar alltid månadsavgifterna i förväg för varje period.
Hur fungerar betalningen för min prenumeration?
När du hyr någon av våra produkter för första gången måste du betala prenumerationsavgiften för den första månaden samt eventuella fraktkostnader vid utcheckning. Från och med den andra månaden dras avgifterna automatiskt från ditt kort i början av varje månad.
Om du beställer en reseutrustning för en period som är kortare än 3 månader, debiteras hela avgiften som en engångsavgift när du beställer.
Min rabattkod fungerar inte. Vad ska jag göra?
Om du stöter på problem med din rabattkod, vänligen kontakta oss på hej@parently.se så hjälper vi dig!
Dras betalningen automatiskt från mitt kort varje månad?
Ja, den första månadsbetalningen sker vid beställning av produkten, och därefter dras kommande belopp automatiskt från det angivna kortet varje månad. Betalningar kan inte göras manuellt.
Hur kan jag betala?
Du kan betala med Google Pay, Apple Pay, kreditkort eller PayPal.
Kan jag betala manuellt om jag inte har ett bank- eller kreditkort?
Nej, tyvärr erbjuder vi för närvarande endast betalning med bank- eller kreditkort, Apple Pay, Google Pay och Paypal.
Vart hittar jag min månadsfaktura?
Du kan hitta din månadsfaktura när du loggar in på ditt personliga kundkonto.
Här hittar du alla fakturor tillgängliga för nedladdning.
Hur uppdaterar jag min betalningsmetod/kortinformation?
1. Logga in på ditt Parently-konto med den här länken: https://login.parently.se/en/auth/login
2. När du är inloggad ser du dina beställningar på vänster sida (scrolla ner). Eftersom betalningsmetoden är kopplad till din beställning, vänligen klicka på beställningen/beställningarna.
3. Du kommer då att se all din beställningsinformation. Om du scrollar ner finns det en knapp som heter "Uppdatera betalningsmetod". Klicka på den och uppdatera betalningsmetoden.
Vad händer om jag får ekonomiska problem och inte kan betala?
Vänligen kontakta oss omedelbart så att vi kan hitta en lösning. Om vårt system inte kan dra betalningen automatiskt och du inte svarar på betalningspåminnelser, tvingas vi skicka ärendet vidare till inkasso för att skydda våra partners rättigheter.
- Vart levererar ni?
- Hur lång är leveranstiden?
- Var kan jag hämta min beställda produkt?
- Hur mycket kostar leveransen?
- Ska jag spara produktens förpackning?
- Var kan jag hitta min närmaste DHL-servicepunkt, dit ni levererar varorna om jag väljer att få dem levererade till en servicepunkt?
- Jag har ännu inte fått information om min leverans – när kommer den?
Vart levererar ni?
Vi levererar inom hela Sverige.
Hur lång är leveranstiden?
Vi levererar till hela Sveriges DHL serviceställen inom 5-7 arbetsdagar. I Stockholm erbjuder vi ett upphämtningsalternativ som är möjligt inom 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning. Om du är i behov av expressleverans/upphämtning, vänligen kontakta oss på hej@parently.se så försöker vi ordna det.
Var kan jag hämta min beställda produkt?
Du kan hämta din produkt från vårt lager som ligger i Stockholm på Turebergs allé 2, 191 62 Sollentuna. Våra öppettider är måndag till fredag, 9-16. Detta alternativ erbjuder en snabb och smidig leverans för dig som befinner dig i Stockholmsområdet. Innan du hämtar din produkt behöver du beställa och betala online samt ta med din orderbekräftelse. Vid upphämtningsområdet hittar du en QR-kod som du behöver skanna för att bekräfta din upphämtning.
Vi har även möjlighet att ordna upphämtning utanför öppettider. I detta fall får du en engångskod för att hämta din beställda produkt. Kontakta oss gärna så ordnar vi det åt dig.
Hur mycket kostar leveransen?
Kostnaden för leverans respektive retur är 90 SEK (149 SEK för korttidsuthyrning under 3 månader). Hemleverans är tillgänglig mot en extra avgift på 349 SEK. Om du själv hämtar och lämnar tillbaka produkten på vårt lager i Stockholm, tillkommer ingen leveransavgift. Klicka här för mer information.
Ska jag spara produktens förpackning?
För en säker leverans och för att möjliggöra vidare uthyrning ber vi dig att behålla originalkartongen under tiden du använder produkten.
Vårt mål är inte bara att hålla våra hyresprodukter i omlopp så länge som möjligt, utan även att förlänga livslängden på förpackningsmaterialen. Därför ber vi dig att hantera alla hyresprodukter, förpackningar och instruktioner med omsorg. Tack!
Var kan jag hitta min närmaste DHL-servicepunkt, dit ni levererar varorna om jag väljer att få dem levererade till en servicepunkt?
DHL väljer normalt den närmaste servicepunkten till din hemadress. Vi kan inte styra detta, men vi rekommenderar att du tittar på DHLs online-verktyg för att hitta servicepunkter: DHL service point locator.
Jag har ännu inte fått information om min leverans – när kommer den?
Så snart din beställning är packad kommer du att få automatiserad information inklusive en spårningslänk. Vänligen kontrollera den e-postadress som du använde när du lade beställningen.
Om din leveransdag fortfarande är minst 4 dagar framåt i tiden är det troligt att ingen spårningslänk är tillgänglig ännu.
- Hur hanterar jag mina prenumerationsuppgifter?
- Kan jag byta en produkt och hur fungerar det?
- Kan jag förlänga min nuvarande prenumeration?
- Hur avslutar jag min prenumeration under bindningstiden?
- Jag har inte fått något engångslösenord, vad gör jag?
- Vad gör jag om det finns ett problem med min e-postadress i samband med en beställning?
Hur hanterar jag mina prenumerationsuppgifter?
För att tillgodose dina och ditt barns föränderliga behov är prenumerationerna hos Parently flexibla. Du kan hantera dina prenumerationsuppgifter, inklusive förlängningar eller eventuella ändringar här: https://login.parently.se/auth/login. Där kan du antingen justera varaktigheten på din hyrperiod eller avsluta din prenumeration.
Kan jag byta en produkt och hur fungerar det?
Att byta produkt är enkelt och gör det möjligt för dig att alltid ha rätt produkt som passar din familjs behov. För att initiera ett produktbyte, maila oss på hej@parently.se med ditt prenumerationsnummer och produkten du vill ha istället. En bytesavgift på 249 SEK tillkommer. Den täcker leveranskostnaderna för att leverera din nya produkt och returnera den gamla. Skulle kostnaden att hyra den nya produkten skilja sig från den gamla kommer din månadsavgift justeras därefter.
Kan jag förlänga min nuvarande prenumeration?
Om din produkt inte har retunerats vid prenumerationens slutdatum kommer din prenumeration automatiskt att förlängas med 1 månad i taget, utan någon extra kostnad. Därmed kan du behålla produkten så länge du behöver den.
Hur avslutar jag min prenumeration under bindningstiden?
Om du önskar avsluta din prenumeration under bindningstiden har du två alternativ: Du kan alltid byta din produkt mot en annan som bättre passar dina behov. Om den nya produkten är dyrare kommer den månatliga kostnaden att öka i samband med detta.
Om du inte önskar byta produkt och känner att den tar upp för mycket plats, kan du enkelt returnera produkten genom ditt kundkonto.
Det finns två scenarier vid en retur:
a) Avbryten prenumeration inom 90 dagar:
För tidiga avbokningar inom de första 90 dagarna från startdatumet (exklusive korttidsuthyrningar på <2 månader) tillämpas en enkel avgiftsstruktur: du ansvarar för betalningen för den aktuella månaden samt en avbokningsavgift på 300 SEK. Detta innebär att du inte är låst vid ett långsiktigt åtagande om din situation skulle förändras.
b) Avbryten prenumeration efter 90 dagar:
Detta scenariet kan se olika ut beroende på hur lång din tidigare valda prenumerationstid var och när du väljer att avbryta prenumerationen. Om du till exempel valde att hyra en produkt i 18+ månader till ett månadspris på 80 SEK, men avbryter efter 13 månader, tillämpas en justerad månadskostnad till hyreskostnaden för 12+ månader som i detta exempel är 100 SEK. Totalt skulle du i detta fall alltså behöva betala en engångsavgift på 260 SEK (13 x 20 SEK).
Jag har inte fått något engångslösenord, vad gör jag?
I detta fall, vänligen kolla din skräppost och se till att stavningen av e-postadressen är korrekt. Om du fortfarande stöter på problem, kontakta oss på hej@parently.se.
Vad gör jag om det finns ett problem med min e-postadress i samband med en beställning?
Om du har ett problem med e-postadressen kopplad till ditt Parently-konto, vänligen skicka ett e-postmeddelande till hej@parently.se så kan vi ändra e-postadressen till en ny.
- Vilken typ av slitage är acceptabelt?
- Bör jag behålla produktens förpackning?
- Var kan jag hitta namnet och/eller serienumret på min Bugaboo-barnvagn?
- Kommer produkterna med garanti?
- Vad händer om produkten blir borttappad eller stulen?
- Kan jag resa utomlands med produkten jag hyr från Parently?
Vilken typ av slitage är acceptabelt?
Vi förstår att barn kommer att använda produkter som barn gör, så repor och slitage är helt okej. Om det behövs kommer vi att tillhandahålla reservdelar. Du behöver inte oroa dig för mindre skador. Endast betydande skador orsakade av uppenbar felhantering behöver ersättas.
Bör jag behålla produktens förpackning?
Ja, vänligen behåll och förvara produktens kartongförpackning under användningen. Detta är viktigt för att underlätta returprocessen.
Var kan jag hitta namnet och/eller serienumret på min Bugaboo-barnvagn?
Vanligtvis placerar Bugaboo klistermärken på chassit, där du kan hitta namnet och serienumret på produkten du har fått. (Se bild).
Kommer produkterna med garanti?
Ja, alla produkter kommer med en garanti som tillhandahålls av producenten. Vi säkerställer att alla produkter vi erbjuder möter våra höga standarder och våra kunders förväntningar.
Vad händer om produkten blir borttappad eller stulen?
Detta händer sällan, men om det sker ska du skicka ett e-postmeddelande till hej@parently.se så återkommer vi till dig. För dyrare produkter rekommenderar vi att du ser till att dina produkter täcks av din hemförsäkring eller tecknar separat försäkring för produkterna eftersom vi kan debitera dig för det totala beräknade ersättningsvärdet för produkten.
Kan jag resa utomlands med produkten jag hyr från Parently?
Ja, det är absolut inga problem. Vi ber dig dock att använda de rekommenderade resväskorna, eftersom hanteringen på flygplatser ibland kan vara ganska hårdhänt.
- Hur fungerar returen?
- När avslutas prenumerationen?
- Hur mycket kostar returen?
- Kan jag returnera mina produkter före min prenumerationsperiod är slut?
- Vad händer om jag inte avslutar min prenumeration? Avslutas prenumerationen automatiskt?
- Jag vill lämna tillbaka produkten till lagret där jag hämtade upp den, hur gör jag det?
- Vad gör jag när jag är på Parentlys lager för att säkerställa att min produktretur registreras?
- Vad gör jag om jag behöver mer än en returetikett?
Hur fungerar returen?
När du har avslutat din prenumeration kommer du att få ett e-postmeddelande med alla returinstruktioner (inklusive retur via DHL eller direkt till vårt lager). Mer information om returprocessen hittar du här.
När avslutas prenumerationen?
Prenumerationen avslutas när produkten har levererats tillbaka till vårt lager. Vänligen räkna med att en returleverans via DHL vanligtvis tar 3-4 arbetsdagar, så planera tillräckligt med tid för att packa och returnera den till oss.
Hur mycket kostar returen?
Returkostnaderna ska betalas av kunden (90 SEK per returpaket vid inlämning till DHL / 340 SEK per returpaket för upphämtning hemma). Returen är kostnadsfri om kunden själv retunerar produkten direkt till vårt lager.
Kan jag returnera mina produkter före min prenumerationsperiod är slut?
Ja, det är absolut möjligt. Vi vet att situationen kan förändras. Vi kommer bara att debitera det faktiska priset för den tid du hyr produkten. Detta är nödvändigt för att täcka våra kostnader. Du kan läsa mer om det här.
Vad händer om jag inte avslutar min prenumeration? Avslutas prenumerationen automatiskt?
Observera att hyresperioden bara är en indikation. Detta innebär att om produkten inte har returnerats och registrerats i vårt lager senast den sista dagen av din prenumerationsperiod, förnyas prenumerationen automatiskt månadsvis.
Jag vill lämna tillbaka produkten till lagret där jag hämtade upp den, hur gör jag det?
Om du har ett långtidshyresavtal (minst 3 månader), och om du vill returnera produkten direkt till oss, vänligen avbryt din prenumeration först i din kundportal så att du får all information om hur du gör det.
Om du har en rese-/korttidsprodukt, vänligen kontakta vår kundtjänst på hej@parently.se och be om länken till returportalen.
Vad gör jag när jag är på Parentlys lager för att säkerställa att min produktretur registreras?
Var medveten om våra öppettider, som är måndag till fredag mellan 9.00 och 16.00. I lagret hittar du en QR-kod som vi ber dig att skanna så att din retur registreras. Du kan också göra detta även om ingen från vårt team är närvarande. Därför, så länge du kommer under våra öppettider, kommer du alltid att ha möjlighet att registrera returen.
Vad gör jag om jag behöver mer än en returetikett?
I detta fall behöver du fylla i returformuläret igen, det vill säga att för varje returetikett måste returformuläret fyllas i på nytt.
- Vad innebär renoveringsprocessen?
- Vad händer om produkten som jag hyr skulle få repor eller någon del skulle gå sönder?
- Hur bidrar Parently till hållbarhet?
Vad innebär renoveringsprocessen?
Alla returnerade produkter genomgår en grundlig inspektion för att säkerställa att de är kompletta, funkar som de ska och är djuprengjorda. Vår renoveringsprocess består sammanlagt av 15 steg och säkerställer att produkterna är lika bra som nya, och uppfyller våra höga kvalitetsstandarder. Hitta mer information här.
Vad händer om produkten som jag hyr skulle få repor eller någon del skulle gå sönder?
Vi förväntar oss att du använder vår produkt, så normalt slitage är absolut inget problem. Vi vet också att tyger blir smutsiga så du behöver inte oroa dig för det.
Hur bidrar Parently till hållbarhet?
Vår hyres- och renoveringsmodell minskar avfall avsevärt och förlänger produktens livscykel, vilket understryker vårt åtagande att bidra till en hållbar framtid. Genom att välja Parently gör du inte bara ett val för kvalitet och bekvämlighet utan också för miljön.
- Jag har en vän som är intresserad av att använda Parently – kan jag få en hänvisningslänk?
Jag har en vän som är intresserad av att använda Parently – kan jag få en hänvisningslänk?
Logga in på ditt kundkonto med hjälp av denna länk och tryck sedan på "Hänvisa en vän" uppe i det högra hörnet.
Knappen "Hänvisa en vän" är tillgänglig med ett aktivt abonnemang för att eliminera risken för bedrägeri. Av samma anledning är kontantutbetalning inte giltig.
Observera att hänvisningskoden INTE är giltig på korttidsuthyrningsprodukter.
- Kan jag köpa era produkter?
- Jag vill köpa en produkt som jag hyr, hur gör jag det?
- Hur mycket kostar det att köpa en produkt?
- Kan jag byta en produkt jag har köpt?
- Hur bestäms köpesumman?
Kan jag köpa era produkter?
Ja, du kan köpa produkter som har klistermärket med texten "PURCHASE OPTION". Du hittar alla produkter som går att köpa här.
Jag vill köpa en produkt som jag hyr, hur gör jag det?
Vi tillåter köp av produkter endast inom de första 3 månaderna av hyrperioden och endast för utvalda produkter med ett rött klistermärke (purchase option). För produkter som hyrts i mer än 3 månader kan vi tyvärr inte erbjuda köp på grund av våra avtal med varumärkespartners.
Hur mycket kostar det att köpa en produkt?
Om du vill köpa ut en av våra produkter med köpmöjlighet drar vi av de redan betalda hyravgifterna från köpesumman. Du kan se alla köppriser här.
Kan jag byta en produkt jag har köpt?
Tyvärr är det inte möjligt att byta en produkt som har köpts. Om du tror att det finns ett behov att byta ut produkten i framtiden rekommenderar vi att du hyr en produkt istället för ökad flexibilitet.
Hur bestäms köpesumman?
Parentlys köpesumma är baserad på det rekommenderade priset från våra varumärkspartners och ska vara detsamma hos alla återförsäljare.