Vinteruppehåll (20 dec–7 jan): Beställningar som görs under denna period kommer att förberedas för upphämtning eller leverans från och med 7 jan. | Returer accepteras, hanteras efter 7 jan.

Instruktioner för returer

 

Hur fungerar våra returer?

  • 1. Åtkomst och hantering av ditt konto

    Börja med att komma åt ditt kundkonto hos Parently. Använd länken för att logga in. Vid registrering kommer du att få ett engångslösenord via e-post (kontrollera även din skräppostmapp) för att säkra åtkomsten.

  • 2. Avbryt din prenumeration

    Du har möjlighet att avbryta din prenumeration från 30 dagar före slutet av din minimala prenumerationstid direkt från ditt användarkokpit. När du initierar avbokningen kommer du automatiskt (inom 24 timmar) att få ett e-postmeddelande med en länk till vår returportal. Här kan du välja din föredragna returmetod och generera en DHL-fraktetikett för ditt paket. Läs mer om vår leveransvillkor här.

  • 3. Förbered din retur

    Fäst den tillhandahållna DHL-etiketten på ditt paket. Följ de detaljerade returinstruktionerna i det e-postmeddelande du får, som inkluderar alternativ för att: (a) returnera produkten till vårt lager, (b) lämna av vid en DHL servicepunkt, eller (c) ordna med upphämtning av DHL från ditt hem. Din prenumeration kommer officiellt att avslutas, och du kommer att få en bekräftelse när den returnerade produkten har anlänt till vårt lager.

    Returkostnaderna ska betalas av hyresgästen (90 SEK per returpaket för självbetjäning / 340 SEK för upphämtning hemma) eller är kostnadsfria om produkten returneras till vårt lager.

Hitta svaren du söker

Vanliga frågor

Vilka returalternativ kan jag välja mellan?

Läs om vilka returalternativ vi erbjuder här.

Vad gör jag om jag behöver mer än en returetikett?

I detta fall behöver du fylla i returformuläret igen, det vill säga att för varje returetikett måste returformuläret fyllas i på nytt.

Hur gör jag om jag vill byta min produkt?

Du kan läsa mer om hur du byter en produkt här. Använd ditt kundkonto eller kontakta hej@parently.se för en enkel process. Vid byten tillkommer en avgift på 249 kr.

När avslutas prenumerationen?

Prenumerationen avslutas när produkten har levererats tillbaka till vårt lager. Vänligen räkna med att en returleverans via DHL vanligtvis tar 3-4 arbetsdagar, så planera tillräckligt med tid för att packa och returnera den till oss.

Vad händer om jag inte avslutar min prenumeration? Avslutas prenumerationen automatiskt?

Observera att hyresperioden bara är en indikation. Detta innebär att om produkten inte har returnerats och registrerats i vårt lager senast den sista dagen av din prenumerationsperiod, förnyas prenumerationen automatiskt månadsvis.

Kan jag returnera mina produkter före min prenumerationsperiod är slut?

Ja, det är absolut möjligt. Vi vet att situationen kan förändras. Vi kommer bara att debitera det faktiska priset för den tid du hyr produkten. Detta är nödvändigt för att täcka våra kostnader. Du kan läsa mer om det här.

Jag vill lämna tillbaka produkten till lagret där jag hämtade upp den, hur gör jag det?

Om du har ett långtidshyresavtal (minst 3 månader), och om du vill returnera produkten direkt till oss, vänligen avbryt din prenumeration först i din kundportal så att du får all information om hur du gör det.

Om du har en rese-/korttidsprodukt, vänligen kontakta vår kundtjänst på hej@parently.se och be om länken till returportalen.

Vad gör jag när jag är på Parentlys lager för att säkerställa att min produktretur registreras?

Var medveten om våra öppettider, som är måndag till fredag mellan 9.00 och 16.00. I lagret hittar du en QR-kod som vi ber dig att skanna så att din retur registreras. Du kan också göra detta även om ingen från vårt team är närvarande. Därför, så länge du kommer under våra öppettider, kommer du alltid att ha möjlighet att registrera returen.